Bestelling en levering
Om een bestelling te plaatsen dien je op de productpagina van een horloge of horlogebandje het gewenste product en hoeveelheid aan je winkelwagen toe te voegen. Je kan er vervolgens voor kiezen om je winkelwagen te bekijken of direct door te gaan naar de betaalpagina.
Op de pagina van je winkelwagen zie je een overzicht van de door jou toegevoegde producten en de hoeveelheden. De hoeveelheden kunnen aangepast worden met het plus of min teken.
Op de pagina om af te rekenen dien je minimaal je benodigde gegevens in te vullen (aangegeven met *) zodat wij je bestelling kunnen bezorgen. Controleer deze gegevens zorgvuldig voor je je bestelling plaatst en afrekent. Aan de rechterzijde van de pagina kan je je betaalmethode kiezen. Vink de checkbox aan voor het akkoord gaan met de algemene voorwaarden en om aan te geven dat je je naam- en adresgegevens gecontroleerd hebt. Zodra je betaling gedaan is, is je bestelling definitief en zullen wij zo snel mogelijk de door jouw bestelde producten laten bezorgen.
Wij streven ernaar om je pakket binnen 2 werkdagen na het plaatsen van je bestelling te verzenden vanuit ons magazijn. Je ontvangt een e-mail met de bijbehorende traceergegevens wanneer de bestelling is verzonden.
Wij bieden vooralsnog gratis verzending aan naar Nederland, België, Duitsland en Frankrijk voor al onze bestellingen.
Op dit moment bieden wij de volgende betaalmethoden aan:
- iDeal
- Apple Pay
- CreditCard (Visa, American Express, Mastercard)
- Bancontact
- Giropay
- Billink (achteraf betaalmethode)
Wij maken gebruik van de diensten van DHL of PostNL. Tijdens het verzendproces wordt u stap voor stap op de hoogte gehouden van de status van uw bestelling. Als u niet thuis bent op het moment van bezorging zal uw pakket afgeleverd worden bij een afhaalpunt.
We kunnen de bestelling alleen annuleren als de producten niet zijn verwerkt en verzonden. Als je de bestelling wilt annuleren, neem dan contact met ons op en dien een verzoek in via ons contactformulier. In het geval dat de bestelling al is verzonden, geldt onze standaard retourprocedure. Lees verderop in de FAQ hoe je je bestelling kunt retourneren.
Alle noodzakelijke rechten en belastingen worden geïnd op het moment van aankoop, alle genoemde prijzen zijn inclusief btw. Er is geen extra bedrag verschuldigd voor de uiteindelijke levering. De rechten en belastingen worden bepaald door de product herkomst, de materiaalsamenstelling, het gebruik en de eindbestemming.
Wij gebruiken verschillende verificatie stappen nadat een klant een bestelling plaatst, dit wordt gedaan om de hoogste vorm van veiligheid te bieden aan onze klanten. Als de bestelling goed is doorgekomen, krijg je een orderbevestiging via de mail binnen de eerste 2 uur na het bestellen op het email adres dat is opgegeven tijdens het bestellen. Vergeet niet je spam folder te checken, het kan zijn dat de orderbevestiging hierin terecht is gekomen. Mocht er na deze tijd nog geen orderbevestiging zijn, dan graag contact met ons opnemen via dit contact formulier.
Alle bestellingen bevatten geen enkele fysieke documentatie, hooguit met uitzondering van de pakbon waar alleen de naam van het product die besteld is op staat. De factuur heb je per email, samen met de bestelbevestiging ontvangen.
Helaas zijn wij niet in staat om het adres aan te passen wanneer de bestelling is overhandigd aan onze bezorgdienst. Als je het leveradres wilt aanpassen, neem dan alsjeblieft contact op met de bezorgdienst.
Retouren en terugbetalingen
Na ontvangst van je bestelling, heb je 30 dagen bedenktijd in aanvulling op het wettelijk herrroepingsrecht. Je kunt je bestelling eenvoudig retourneren via ons retourportal.
Let op:
- Ruilen is niet mogelijk
- Indien er onnodige schade aan het product is ontstaan zullen wij de kosten van waardevermindering in aftrek brengen op het retourbedrag
- Horloges mogen niet geactiveerd zijn
- Aan het retourneren van een bestelling zijn de gebruikelijke verzendkosten verbonden
Wij sturen je per e-mail een notificatie wanneer wij je retourzending hebben ontvangen en wanneer wij deze hebben verwerkt. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
Als je problemen ondervindt bij het registreren van je retourzending, neem dan contact op met onze klantenservice. Je bent meer dan welkom om ons te contacteren via ons contactformulier.
De klant heeft gedurende een proefperiode van 30 dagen na ontvangst van het product het wettelijke recht om de overeenkomst te herroepen, zonder opgave van redenen voor de herroeping (wettelijk herroepingsrecht). De klant dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 30 dagen na de dag waarop de klant het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. De klant is op tijd als de klant de goederen terugstuurt voordat de termijn van 30 dagen is verstreken.
De klant mag het bestelde product alleen uitpakken en/of gebruiken voor zover nodig om te besluiten of hij/zij het product wil houden. De klant is alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
N.B.: indien het product beschadigd of onvolledig is geleverd, verzoeken wij de klant om de klantenservice zo snel mogelijk en het liefst binnen vier (4) dagen hiervan op de hoogte te stellen en verdere instructies af te wachten.
De klant is verantwoordelijk voor het terugzenden van het product en draagt alle risico’s met betrekking tot de retourzending. Quist Watch Group adviseert de klant om producten met een verzekerde zending en in een verzegelde verpakking terug te zenden. Indien een verzekerde retourzending vermist raakt, beschadigd raakt of indien de ontvangst van een retourzending geweigerd wordt (bijvoorbeeld indien de vervoerder geen geldige handtekening kan laten zien), heeft de klant de keuze om de vervoerder aansprakelijk te stellen. De klant moet, als afzender van de retourzending, de klachtenprocedure starten voor elk probleem dat zich bij de retourzending voordoet. De klant moet het (officiële, digitale) reçu van zijn/haar retourzending met de tracking-informatie bewaren.
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. Een krediet dat verschuldigd is als gevolg van een geretourneerd product, wordt gecrediteerd op de rekening waarmee de klant de oorspronkelijke bestelling heeft betaald. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of de klant heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Het retouradres van Quist Watches is: Quist Watches, Postbus 8108, 3009 AC Rotterdam. Aan het retourneren van een bestelling zijn de gebruikelijke verzendkosten verbonden
Europees modelformulier voor herroeping
Om binnen de uiterste termijn voor de herroeping te blijven, moet de klant een verklaring over het uitoefenen van zijn/haar wettelijk herroepingsrecht sturen voordat de periode voor herroeping verstreken is.
Om het wettelijk herroepingsrecht uit te oefenen, kan de klant Quist Watch Group op de hoogte brengen door op een van de volgende manieren contact op te nemen met het ondersteuningsteam:
via e-mail: [email protected]
via dit contact formulier
De klant kan het Europees modelformulier voor herroeping gebruiken, hiervoor kunnen zij op de volgende link klikken om het formulier te downloaden:
In verband met het coronavirus zijn er mogelijk vertragingen in het transport voor retour zendingen.
Als de klant de overeenkomst herroept, crediteren wij alle betalingen die de klant tot op dat moment heeft gedaan, inclusief eventuele standaardverzendkosten voor de heenzending, onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen.
Wanneer je een beschadigd, defect of een verkeerd product hebt ontvangen, stuur dan een aanvraag via dit contactformulier met je ordernummer, een beschrijving van het probleem en duidelijke foto’s van het artikel.
Productinformatie
Wij gebruiken een standaard knoopcelbatterij in al onze horloges. De batterij gaat minimaal 2 jaar mee. Hierna kan je de batterij laten vervangen bij de meeste horlogerie- en juwelierszaken.
Al onze horlogebandjes hebben een zogenaamde ‘quick release pin’ aan de onderzijde van het bandje dicht tegen de horlogekast aan. Kijk voor uitgebreide instructies op onze instructie pagina.
De klok is gemaakt roestvrij staal en saffierglas. Het saffierglas is nagenoeg krasvrij. Wij raden je echter altijd aan om de klok schoon te maken met een droog, zacht en lint-vrij doek. Vermijd het gebruik van schoonmaakmiddelen of chemische polijstmachines omdat deze de afwerking kunnen beschadigen.
Nubuck leer heeft een geschuurd oppervlak wat het een unieke, natuurlijke velvet afwerking geeft. Nubuck heeft echter de neiging om gemakkelijker te vlekken dan normaal leer. De Nubuck heeft al een waterafstotende afwerking, maar het is nog steeds belangrijk om deze regelmatig te behandelen. Indien het bandje vlekken heeft, gebruik dan alsjeblieft een speciaal Nubuck rubber gom of een zandsteen blok om deze schoon te maken. Borstel de vlek voorzichtig uit het bandje. Wanneer het bandje schoon is, maak deze dan vochtig en gebruik een vuilafstotende spray voor extra bescherming.
Voor alle andere, echte leren bandjes, gebruik alsjeblieft een leerreiniger die verkrijgbaar zijn in de meeste schoen- en leerwinkels.
Onze horloges worden verkocht als nikkelvrij, maar er is 0,01% nikkel in de horloges gebruikt als bindmiddel voor het materiaal. Klanten met nikkelallergie moeten geen problemen hebben met onze producten. Gevallen van extreme gevoeligheid kunnen resulteren in het zeldzame optreden van een reactie.
De kroon om de tijd aan te passen bevindt zich aan de rechterkant van de horlogekast. Verwijder de plastic schijf en trek de kroon voorzichtig uit de behuizing. Draai aan de kroon om de tijd in te stellen en zodra u dit gedaan heeft, duwt u de kroon terug in zijn oorspronkelijke positie.
Een aantal van onze horloges hebben de mogelijkheid om zowel de datum als de tijd aan te passen. U gebruikt dezelfde pen (kroon) om de tijd en de datum aan te passen. De pin kan maximaal twee kliks worden uitgetrokken. De eerste is ongeveer de breedte van een vingernagel, het draaien van de pin in dit stadium zal de datum aanpassen. Met de tweede en laatste klik kunt u de tijd van het horloge aanpassen.
De beschikbare datums lopen op tot 31. Maanden die geen 31 dagen hebben, moeten handmatig worden aangepast op de 1e van de volgende maand. Het horloge doet dit niet automatisch.
Onze horloges zijn 3 tot 5 ATM waterdicht. Een waterbestendigheid van 3 ATM betekent dat het horloge bestand is tegen spat water, zoals bijvoorbeeld handen wassen of lichte regen maar heftige blootstellingen kan het artikel beschadigen.
Houd er alsjeblieft rekening mee dat deze horloges niet geschikt zijn om mee te douchen, baden, zwemmen, snorkelen, vissen of ander water gerelateerd werk mee uit te voeren.
Onze horloges met een waterbestendigheid van 5 ATM zijn geschikt om mee te douchen, echter niet om mee te zwemmen of te snorkelen.
In beide gevallen heeft de waterbestendigheid betrekking op de klok en niet het bandje. Een horlogebandje wordt er over het algemeen niet fraaier van als deze veelvuldig in contact komt met water. Let daar dus goed op.
Garantie & Reparatie
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast verlenen wij nog een eigen garantie op onze horloges. Op de productpagina vind je de door ons extra verleende garantie. Deze extra garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.
Wij bieden standaard 2 jaar garantie op onze horloges en bandjes die los worden gekocht. De garantie dekt de meeste, algemene productie en materiaal defecten. In de meeste gevallen zijn beschadigingen aan het uurwerk, het klokje of het glas gedekt door de garantie.
De garantie is niet geldig in de volgende gevallen:
- Het product is beschadigd door nalatigheid of onjuist gebruik (zoals krassen of schade door een val)
- Schade veroorzaakt door reparaties of aanpassingen die uitgevoerd zijn door een derde partij zonder eerdere toestemming van de Quist Watch Group
- Schade of verstoringen veroorzaakt bij water of vuur (contact met water moet vermeden worden)
- Externe veranderingen veroorzaakt bij normaal gebruik van het product, zoals verkleuring van de leren bandjes, krassen op de omhulling of het glas, etc.
- Vervanging van de batterij, ook niet wanneer deze vervangen moet worden tijdens de garantieperiode
De garantie geldt niet voor het volgende: Het product is beschadigd door onzorgvuldigheid of oneigenlijk gebruik (zoals vallen of krassen) door de koper. Voel je vrij om contact op te nemen met ons via het contactformulier om de schade die je horloge heeft opgelopen te laten evalueren en uiteindelijk te laten repareren.
Als je denkt dat de schade of het defect onder de garantie valt, gelieve dan een aanvraag te doen via dit contactformulier.
Voeg een aankoopbewijs, een beschrijving en duidelijke foto’s van het probleem bij, zodat onze klantenservice je zo snel mogelijk een oplossing kan bieden. Let wel: wij kunnen een garantieclaim niet in behandeling nemen zonder een geldig aankoopbewijs. Dit is nodig om te bevestigen dat de producten zijn gekocht bij een geautoriseerde wederverkoper en nog onder de 2 jaar garantie periode valt. Als het probleem wordt gedekt door onze garantie, zal onze klantenservice je helpen bij het proces om je product gratis te laten vervangen.
Overige vragen
Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kan je contact met ons opnemen via dit contactformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Je kunt de instellingen wijzigen op onze cookie pagina en het standaard pakket kiezen. Je kunt ook contact opnemen met ons via dit contact formulier en wij zorgen ervoor dat jouw persoonlijke informatie verwijderd wordt.
Mocht je geen interesse meer hebben in het ontvangen van onze nieuwsbrief, dan kun je op ‘unsubscribe’ klikken in de nieuwsbrief e-mail. Onderaan de e-mail staat een link waarop geklikt kan worden om je af te melden.
Voldoen jullie producten aan milieubescherming-, veiligheid- en gezondheidseisen? Hier bij de Quist Watch Group vinden wij dat respect voor de waarde van het individu en internationaal aanvaarde rechten essentieel is. Om deze reden houden wij ons aan de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (UVRM) en verwachten we van onze leveranciers dat zij hetzelfde doen. Voor degenen die niet bekend zijn met deze verklaring, betekent dit dat:
- Wij nooit gebruik te maken van kinderarbeid, dwangarbeid of gebonden arbeid;
- Wij werknemers altijd eerlijk zullen behandelen en nooit zullen discrimineren op basis van bepaalde kenmerken zoals leeftijd, ras, ethische achtergrond, religie, geslacht, seksuele geaardheid of handicap of het feit dat zij ouders of verzorgers zijn;
- Wij werknemers een veilige en hygiënische werkplek aanbieden;
- Wij werknemers in staat stellen zich vrij te associëren en op doeltreffende wijze collectieve onderhandelingen te voeren;
- Wij werknemers minstens het minimumloon betalen dat van toepassing is in het land waar zij zijn gevestigd;
- Wij voorkomen dat werknemers overuren maken zonder extra loon en ervoor zorgen dat eventueel overwerk nooit langer duurt dan toegestaan door de wetgeving van het land waar zij werken.
Hier bij de Quist Watch Group vinden wij dat respect voor de waarde van het individu en internationaal aanvaarde rechten essentieel is. Om deze reden houden wij ons aan de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (UVRM) en verwachten we van onze leveranciers dat zij hetzelfde doen. Voor degenen die niet bekend zijn met deze verklaring, betekent dit dat:
- Wij nooit gebruik te maken van kinderarbeid, dwangarbeid of gebonden arbeid;
- Wij werknemers altijd eerlijk zullen behandelen en nooit zullen discrimineren op basis van bepaalde kenmerken zoals leeftijd, ras, ethische achtergrond, religie, geslacht, seksuele geaardheid of handicap of het feit dat zij ouders of verzorgers zijn;
- Wij werknemers een veilige en hygiënische werkplek aanbieden;
- Wij werknemers in staat stellen zich vrij te associëren en op doeltreffende wijze collectieve onderhandelingen te voeren;
- Wij werknemers minstens het minimumloon betalen dat van toepassing is in het land waar zij zijn gevestigd;
- Wij voorkomen dat werknemers overuren maken zonder extra loon en ervoor zorgen dat eventueel overwerk nooit langer duurt dan toegestaan door de wetgeving van het land waar zij werken.